Buitenreclame Nationale Week Zonder Vlees 2021

Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees van start

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees gaat maandag 8 maart van start. Tijdens deze campagne wordt Nederland op een concrete manier bewust gemaakt van de positieve impact van minder vlees eten, en ervaren zij hoe gemakkelijk dit kan zijn.

Het animo van partners en andere organisaties is onverminderd groot. Naast vele Nederlanders, supermarkten en producenten, sluiten ook scholen, pompstations, studentenverenigingen en ministeries zich aan bij het initiatief.

Minder vlees op het menu

Deze week staat Nederland in het teken van minder vlees. De Nationale Week Zonder Vlees, een initiatief van Isabel Boerdam, roept Nederland op om van 8 t/m 14 maart het vlees te laten staan. Hiermee laat de stichting achter de campagne Nederlanders zien hoe makkelijk en lekker de vegetarische keuken is.

Schrijf je hier in om mee te doen met de Nationale Week Zonder Vlees! Iedereen die zich inschrijft krijgt toegang tot het Week Zonder Vlees receptenboekje. Hierin vinden deelnemers inspiratie om zeven dagen te genieten van de lekkerste vegetarische gerechten, van ontbijt tot diner!

=> Inschrijven

Als mensen een week meedoen, zijn zij eerder geneigd vervolgens vaker voor een vegetarisch alternatief te kiezen. Zo wordt een blijvende positieve impact gemaakt op o.a. het milieu en dierenwelzijn. Want wanneer je als volwassene een week geen vlees eet, bespaar je in zeven dagen 101 liter water, 79 km autorijden aan CO2-uitstoot en 770 gram dierenvlees.

Initiatieven

Dit jaar wordt de campagne breed gesteund met allerlei initiatieven. Dit kan er deze week o.a. worden verwacht:

  • Alle supermarkten maken het proberen van nieuwe, vegetarische producten laagdrempelig door deze producten in de aanbieding te doen.
  • Ekoplaza heeft gedurende de week geen vlees in de aanbieding: een unieke actie voor supermarkten.
  • Meerdere producenten introduceren rondom de week nieuwe vegetarische producten. Zo zijn er in de schappen nieuwe producten te vinden van Beyond Meat®, The Blue Butcher, Albert Heijn, Lidl, Future Farm, LikeMeat, Santa Maria, Vivera, Violife, De Vegetarische Slager, Honig, Garden Gourmet en Jumbo. Albert Heijn heeft maar liefst 50 nieuwe vegetarische producten in de schappen opgenomen.
Logo Nationale Week Zonder Vlees

Webinar

De Nationale Week Zonder Vlees zelf heeft dit jaar voor het eerst een webinar beschikbaar voor deelnemers, waarin oprichtster Isabel vragen over vegetarisch eten beantwoordt. Deze is beschikbaar op de website vanaf de start van de week. Daarnaast gaat Isabel in een live Q&A op 14 maart om 10:00 uur in gesprek met deelnemers om vragen te beantwoorden.

Inschrijven voor de webinar & live Q&A kan via de website.

Ook culinair vegetarisch binnenshuis

Ook dit jaar kan er culinair genoten worden van wat de vegetarische keuken te bieden heeft. Daarom heeft Nationale Week Zonder Vlees initiatiefnemer Isabel Boerdam samen met topchef Peter Lute een speciale Week Zonder Vlees Restaurantbox ontwikkeld.

Liefhebbers kunnen kiezen uit een 3- of 5-gangen-menu voor respectievelijk €35 of €57,50 en kunnen de box in heel Nederland thuis laten bezorgen. 

Steun door heel Nederland

In verschillende lagen van Nederland wordt er meegedaan aan de Week Zonder Vlees. Zo doen 7 van de 12 ministeries mee aan het initiatief, promoten 15 studentenverenigingen de campagne bij hun leden, gebruiken tot nu toe 42 scholen het lespakket om het belang van minder vlees eten met leerlingen te bespreken en stimuleren 85 snelweglocaties en verschillende cateraars om ook onderweg voor vegetarisch te kiezen.

Bezoek de website:

1 reactie op “Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees van start”

  1. Grote zaken worden er gedaan in deze coronatijd. De groten winnen en de kleinen verliezen.
    Ik zie deze nieuwsbrief dan ook niet als een probleem oplosser van de ziekten, maar meer als een verrijking van farmacie en voedingsindustrieën. Wat is gezond eten ? En de micro plastic zit in al ons voedsel. Zelfs politici maken gebruik/misbruik bv. fabricage van mondkapjes, zoals momenteel in Duitsland is opgerold. En het zelftesten of je positief of negatieve uitslag hebt. Alles is commercie.
    Nu lees ik in deze brief de bloesempollen die coronaklachten veroorzaakt. Ik heb al jaren en jaren last van allergische reacties door stuifmeel. Ik lees kritisch en vind dit misleidende berichtgeving. H. Kamps

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *