kindermarketing

kindermarketing

Kindermarketing van ongezond voedsel wettelijk ingeperkt

Om de gezonde keuze makkelijker te maken en omdat de huidige zelfregulering onvoldoende werkt, wil het kabinet kindermarketing voor ongezonde voeding wettelijk beperken. Voor gezond eten en drinken blijft reclame gericht op 18-minners toegestaan. Daarnaast krijgen gemeenten een nieuwe wettelijke bevoegdheid waarmee zij de komst van ongezonde voedselaanbieders op bepaalde plekken kunnen weren, zoals in […]

Kindermarketing van ongezond voedsel wettelijk ingeperkt Meer lezen »

Gezondheid kinderen wereldwijd onder druk

UNICEF-rapport: Gezondheid kinderen wereldwijd onder druk

Geen enkel land beschermt de gezondheid, de leefomgeving en de toekomst van kinderen optimaal, zo blijkt uit een nieuw rapport van UNICEF, World Health Organization en The Lancet. Klimaat en commercie zetten de gezondheid van kinderen wereldwijd onder druk. “Kindermarketing draagt bij aan ongezonde eetgewoontes”, zegt Suzanne Laszlo, directeur UNICEF Nederland. “Daartegen moeten we kinderen

UNICEF-rapport: Gezondheid kinderen wereldwijd onder druk Meer lezen »

kinderen

“Bescherm kinderen tegen marketing van junkfood”

Wereldwijd worden kinderen onvoldoende beschermd tegen de marketing van ongezonde voeding. Dat blijkt uit een nieuw rapport dat het Wereld Kanker Onderzoek Fonds heeft gepubliceerd. De marketing van voeding met veel verzadigd vet, suiker en/of zout leidt tot een ongezond voedingspatroon bij kinderen, met gezondheidsrisico’s op de korte en lange termijn. Nieuw rapport Het nieuwe

“Bescherm kinderen tegen marketing van junkfood” Meer lezen »