ziekenhuiszorg

dokter bellen

Patiënt tevreden over bellen met de dokter, maar wil afspraken over tijdstip

Patiënten zijn over het algemeen tevreden over telefonisch contact met huisarts of specialist, maar ze willen wel graag duidelijkheid over wanneer en door wie ze worden gebeld. Een te vaag tijdstip, zoals ‘de dokter belt vrijdag’, wordt niet op prijs gesteld. Dan komen privéafspraken en werk in de knel. Dat blijkt uit een onderzoek van …

Patiënt tevreden over bellen met de dokter, maar wil afspraken over tijdstip Lees verder »

De slimme camera in het ziekenhuis

Slimme camera moet onverwachte complicaties in ziekenhuizen terugdringen

Onderzoekers van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) en het Catharina Ziekenhuis hebben een camera ontwikkeld die patiënten continu en automatisch monitort. De slimme camera spot subtiele veranderingen in het gezicht of borst die kunnen wijzen op mogelijke complicaties, zodat artsen en verpleegkundigen tijdig kunnen ingrijpen. “De camera is een uitkomst voor het monitoren van patiënten …

Slimme camera moet onverwachte complicaties in ziekenhuizen terugdringen Lees verder »

VR-bril

Even ontsnappen aan het ziek zijn met een VR-bril

Rondkijken in de Schotse natuur, een ontspanningsoefening doen of een stadswandeling maken. Patiënten van het St. Antonius Ziekenhuis kunnen op verschillende afdelingen sinds kort gebruikmaken van een VR-brillen. “Zodra patiënten de VR-bril opzetten, wanen ze zich even in een andere wereld; ver weg van het ziekenhuis. Het biedt afleiding en geeft ontspanning”, aldus Elke van …

Even ontsnappen aan het ziek zijn met een VR-bril Lees verder »